Plan dnia
Przedszkole czynne jest w godzinach 6.00 – 17.00
Podstawę programową realizujemy w godzinach 8.00-13.00
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 – letnich leżakujących
06:00 - 09:00 - schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, zabawy dydaktyczne, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskusje, kontakty z rodzicami; ćwiczenia poranne ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy;
09:00 - 09:30 - przygotowanie do śniadania: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; śniadanie;
09:30 - 09:50 - zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową;
09:50 - 11:00 - spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy ruchowe, gry sportowe;
11:00 - 11:30 - przygotowanie do zupy: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; zupa;
11:30 - 12:30 - swobodne zabawy w kącikach zainteresowań, słuchanie bajek, utrwalenie wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie w rozwoju dzieci poprzez zajęcia kierowane: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, ruchową, zabawy kołowe, rytmika;
12:30 - 13:00 - przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; II danie;
13:00 - 14:30 - odpoczynek poobiedni – leżakowanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek;
14:30 - 15:00 - przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; podwieczorek;
15:00 - 17:00 - zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca: indywidualna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, konsultacje z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.
J. angielski – wg harmonogramu pracy grupy.
Ramowy rozkład dnia dla grupy 3-, 4-, 5-, 6-latków
6:00 - 09:00 - schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, zabawy dydaktyczne, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskusje, kontakty z rodzicami; ćwiczenia poranne ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy;
09:00 - 09:30 - przygotowanie do śniadania: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; śniadanie;
09:30 - 10:30 - zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową;
10:30 - 11:00 - swobodne zabawy w kącikach zainteresowań;
11:00 - 11:30 - przygotowanie do zupy: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; zupa;
11:30 - 12:30 - spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy ruchowe, gry sportowe, zręcznościowe;
12:30 - 13:00 - przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; II danie;
13:00 - 14:30 - odpoczynek poobiedni, zabawy relaksacyjne, słuchanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, utrwalenie wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie w rozwoju dzieci poprzez zajęcia kierowane: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, ruchową, zabawy kołowe, zabawy na świeżym powietrzu, rytmika;
14:30 -15:00 - przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; podwieczorek;
15:00 - 17:00 - zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca: indywidualna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, konsultacje z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.
J. angielski – wg harmonogramu pracy grupy.
Religia - wg harmonogramu pracy grupy.