• Plan dnia

        • Przedszkole czynne jest w godzinach 6.00 – 17.00

          Podstawę programową realizujemy w godzinach 8.00-13.00

           

          Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 – letnich leżakujących

          06:00 - 09:00 - schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, zabawy dydaktyczne, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskusje, kontakty z rodzicami; ćwiczenia poranne ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy;

          09:00 - 09:30 - przygotowanie do śniadania: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; śniadanie;

          09:30 - 09:50 - zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową;

          09:50 - 11:00 - spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy ruchowe, gry sportowe;

          11:00 - 11:30 - przygotowanie do zupy: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; zupa;

          11:30 - 12:30 - swobodne zabawy w kącikach zainteresowań, słuchanie bajek, utrwalenie wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie w rozwoju dzieci poprzez zajęcia kierowane: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, ruchową, zabawy kołowe, rytmika;

          12:30 - 13:00 - przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; II danie;

          13:00 - 14:30 - odpoczynek poobiedni – leżakowanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek;

          14:30 - 15:00 - przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; podwieczorek;

          15:00 - 17:00 - zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca: indywidualna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, konsultacje z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.

          J. angielski – wg harmonogramu pracy grupy.

           

          Ramowy rozkład dnia dla grupy 3-, 4-, 5-, 6-latków

          6:00 - 09:00 - schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, zabawy dydaktyczne, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskusje, kontakty z rodzicami; ćwiczenia poranne ze szczególnym uwzględnieniem ćwiczeń zapobiegających wadom postawy;

          09:00 - 09:30 - przygotowanie do śniadania: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; śniadanie;

          09:30 - 10:30 - zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową;

          10:30 - 11:00 - swobodne zabawy w kącikach zainteresowań;

          11:00 - 11:30 - przygotowanie do zupy: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; zupa;

          11:30 - 12:30 - spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy ruchowe, gry sportowe, zręcznościowe;

          12:30 - 13:00 - przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; II danie;

          13:00 - 14:30 - odpoczynek poobiedni, zabawy relaksacyjne, słuchanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, utrwalenie wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie w rozwoju dzieci poprzez zajęcia kierowane: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, ruchową, zabawy kołowe, zabawy na świeżym powietrzu, rytmika;

          14:30 -15:00 - przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczne, czynności samoobsługowe i porządkowe, pełnienie dyżurów, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych; podwieczorek;

          15:00 - 17:00 - zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca: indywidualna, wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, konsultacje z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.

          J. angielski – wg harmonogramu pracy grupy.

          Religia - wg harmonogramu pracy grupy.