01.06.2021
Dzień Dziecka
- 25
Projekt "Magiczna moc bajek" moduł VIII
31.05.2021
Majowe zadania jakie sobie wyznaczyliśmy i zrealizowaliśmy w ramach ostatniego modułu pt. "Odpowiedzialność, mądrość" to:
- „Wszędzie są dobrzy i źli ludzie” – opracowany został scenariusz zajęcia, którego celem było pokazanie dzieciom, że osoba pozornie „ładna, uśmiechnięta i pogodna” może być bardzo niebezpieczna. Wszystko w oparciu o bajkę pt. „Czerwony Kapturek”.
- „Mapa niebezpiecznych miejsc” – utworzenie z dziećmi mapy miejsc, gdzie najłatwiej się zgubić. Ponadto omówienie z dziećmi zasad: Co jeśli się zgubię?
- Bajka „Jacek i Agatka” – przedstawienie postaci, omówienie różnic pomiędzy bohaterami – odpowiedzialną i mądrą Agatką, a jej młodszym i lekkomyślnym bratem Jackiem, omówienie cech, które składają się na mądrość: wiedza, doświadczenie, refleksja, wyobraźnia itp. w ramach zajęć, każda grupa przygotowała swoje pacynki.
Dzieje się w przedszkolu...
"Witaminki, witaminki..."
To program poszerzający wiedzę dzieci na temat owoców i warzyw, realizowany w grupie EKOLUDKI.
Wśród celów programu znalazły się wdrażanie postaw racjonalnego odżywiania się i higieny, kształtowanie umiejętności korzystania ze zmysłów: wzrok, węch, słuch, dotyk, smak, czy rozwijanie samodzielności i aktywności własnej dzieci.
4
Projekt "Magiczna moc bajek" moduł VII
30.04.2021
Kwietniowy moduł pt. „Złośliwość, pokojowość”, dzieci z Przedszkola nr 26 w Tychach realizowały na dwa sposoby. Wśród tych zdań znalazły się:
- Muminki – przedstawienie bohaterów dobranocki „Opowiadania Muminków”, przedstawienie pokojowej postawy Muminków wobec świata na podstawie jednego z odcinków, wyjaśnienie pojęcia pokojowy, zwrócenie uwagi, że przeciwieństwem jest złośliwość/agresja, jak radzić sobie z agresją oraz rozwiązywaniem konfliktów.
- „Nasze prośby do złotej rybki” – dziecięce marzenia do spełnienia – zorganizowanie wystaw, o czym marzą dzieci, wprowadzenie do tematu poprzez baśń braci Grimm „O rybaku i złotej rybce”.
- „Jaki/jaka jestem” – zabawy w grupach, gdzie gestem i minami dzieci ilustrowały hasła: jest mi wesoło, jestem smutny, jestem wrogo nastawiony itp.
- Taniec „Złośliwość i pokojowość” – jako swobodna improwizacja do utworów J. Straussa „Marsz Radetzkiego” (złośliwość) i E. Griega „Poranek” (pokojowość).
Dzień Ziemi
22.04.2021
25
Projekt "Magiczna moc bajek" moduł VI
31.03.2021
W ramach marcowego modułu pt. „Odwaga” (nr VI) dzieci z Przedszkola nr 26 w Tychach wykonały zadania:
- „Mój strach” – rozmowy z dziećmi w oparciu o bajkę terapeutyczną pt. „O Antosiu, który boi się burzy” Angeliki Kruszelnickiej. W zajęciach została wykorzystana również zabawa „Zaufaj mi”, w której dzieci dobierały się w pary, a w parze jedno prowadziło drugie z zasłoniętymi oczami. Grupy młodsze wykonały pracę plastyczną pt. „Burza”, a grupy starsze tworzyły swoje talizmany, które mają pomagać radzić sobie z lękiem.
- „Zabawy z kocem” – odważne zabawy ruchowe z elementami metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
- „Koziołek Matołek” – przedstawienie postaci, wyjaśnienie pojęcia odwaga na podstawie jednego z odcinków dobranocki, zabawy sprawnościowe – „Tor przeszkód Koziołka Matołka, świętowanie urodzin Koziołka Matołka – każda z grup przygotowała tort urodzinowy, uroczyście odśpiewała „Sto lat”. Torty wysłaliśmy do Europejskiego Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie.
Powitanie wiosny
22.03.2021
17
Klub Zdrowego Przedszkolaka
12.03.2021
Grupa KRASNOLUDKI zakończyła działania w ramach IV edycji wojewódzkiego projektu „Klub Zdrowego Przedszkolaka”.
Głównym celem projektu było:
- wspieranie prawidłowego rozwoju dzieci poprzez propagowanie zdrowego stylu życia,
- wzbogacenie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia,
- wykształcenie u dzieci postawy prozdrowotnej,
- nabycie przez dzieci określonych umiejętności oraz przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno-zdrowotnych.
Sprawozdanie wraz z fotorelacją znajduje się tutaj:
Podsumowanie wojewódzkiej Akcji informacyjno-edukacyjnej "WIRUSOOCHRONA"
09.03.2021
Zakończyliśmy działania w ramach wojewódzkiej Akcji informacyjno-edukacyjnej „Wirusoochrona”.
- Zajęcia odbywały się na terenie przedszkola.
- Nauczycielki wszystkich grup przeprowadziły zajęcia z danego zakresu dostosowując treści do wieku, możliwości i potrzeb dzieci.
- Działania przeprowadzono na przełomie miesięcy luty/marzec, każda grupa w dogodnym dla siebie terminie.
- W zajęciach wzięły udział wszystkie grupy.
- Na zajęciach wykorzystano materiały udostępnione przez organizatorów akcji, nauczycielki przygotowały również wiele ciekawych pomocy dydaktycznych oraz wykorzystały dostępne w przedszkolu pomoce dydaktyczne z danej tematyki.
- W czasie zajęć nauczycielki poruszyły następujące zagadnienia:
- choroba a zdrowie - co kryje się pod pojęciami,
- prawidłowa higiena rąk - szkoła czystych rąk, prawidłowa kolejność mycia rąk, kiedy i po co myć ręce,
- podstawowe zasady postępowania w czasie wzrostu zachorowań na choroby zakaźne oraz podczas epidemii koronawirusa - co to są wirusy i bakterie, jak przenoszą się wirusy, grypa a przeziębienie, jak się chronić - wirusoochrona, maseczki - po co, dla kogo, kiedy i dlaczego,
- podstawowe zasady zdrowego stylu życia- recepta na zdrowie, po co się szczepić, zdrowa i niezdrowa żywność, piramida żywienia, zdrowy tryb życia, sport to zdrowie, dostosowanie ubrań do warunków pogodowych.
Całe sprawozdanie wraz z folorelacją znajduje się tutaj:
Dzieje się w przedszkolu...
"Poznajemy świat zmysłami"
8To program autorski Pani Magdaleny Jankowskiej realizowany w grupie KROPELKI i ŻEGLARZE.
9
Archiwum Aktualności