Z życia przedszkola

          • Projekt "Magiczna moc bajek" moduł VI

          • 31.03.2021

            W ramach marcowego modułu pt. „Odwaga” (nr VI) dzieci z Przedszkola nr 26 w Tychach wykonały zadania:

            1. „Mój strach” – rozmowy z dziećmi w oparciu o bajkę terapeutyczną pt. „O Antosiu, który boi się burzy” Angeliki Kruszelnickiej. W zajęciach została wykorzystana również zabawa „Zaufaj mi”, w której dzieci dobierały się w pary, a w parze jedno prowadziło drugie z zasłoniętymi oczami. Grupy młodsze wykonały pracę plastyczną pt. „Burza”, a grupy starsze tworzyły swoje talizmany, które mają pomagać radzić sobie z lękiem.
            2. „Zabawy z kocem” – odważne zabawy ruchowe z elementami metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
            3. „Koziołek Matołek” – przedstawienie postaci, wyjaśnienie pojęcia odwaga na podstawie jednego z odcinków dobranocki, zabawy sprawnościowe – „Tor przeszkód Koziołka Matołka, świętowanie urodzin Koziołka Matołka – każda z grup przygotowała tort urodzinowy, uroczyście odśpiewała „Sto lat”. Torty wysłaliśmy do Europejskiego Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie.
          • Klub Zdrowego Przedszkolaka

          • 12.03.2021

            Grupa KRASNOLUDKI zakończyła działania w ramach  IV edycji  wojewódzkiego projektu „Klub Zdrowego Przedszkolaka”.

            Głównym celem projektu było:

            • wspieranie prawidłowego rozwoju dzieci poprzez propagowanie zdrowego stylu życia,
            • wzbogacenie wiedzy dzieci z dziedziny zdrowia,
            • wykształcenie u dzieci postawy prozdrowotnej,
            • nabycie przez dzieci określonych umiejętności oraz przyswojenie prawidłowych przyzwyczajeń i nawyków higieniczno-zdrowotnych.

            Sprawozdanie wraz z fotorelacją znajduje się tutaj:

            Klub_Zdrowego_Przedszkolaka.pdf

          • Podsumowanie wojewódzkiej Akcji informacyjno-edukacyjnej "WIRUSOOCHRONA"

          • 09.03.2021

            Zakończyliśmy działania w ramach wojewódzkiej Akcji informacyjno-edukacyjnej „Wirusoochrona”.

            1. Zajęcia odbywały się na terenie przedszkola.
            2. Nauczycielki wszystkich grup przeprowadziły zajęcia z danego zakresu dostosowując treści do wieku, możliwości i potrzeb dzieci.
            3. Działania przeprowadzono na przełomie miesięcy luty/marzec, każda grupa w dogodnym dla siebie terminie.
            4. W zajęciach wzięły udział wszystkie grupy.
            5. Na zajęciach wykorzystano materiały udostępnione przez organizatorów akcji, nauczycielki przygotowały również wiele ciekawych pomocy dydaktycznych oraz wykorzystały dostępne w przedszkolu pomoce dydaktyczne z danej tematyki.
            6. W czasie zajęć nauczycielki poruszyły następujące zagadnienia:
            • choroba a zdrowie - co kryje się pod pojęciami,
            • prawidłowa higiena rąk - szkoła czystych rąk, prawidłowa kolejność mycia rąk, kiedy i po co myć ręce,
            • podstawowe zasady postępowania w czasie wzrostu zachorowań na choroby zakaźne oraz podczas epidemii koronawirusa - co to są wirusy i bakterie, jak przenoszą się wirusy, grypa a przeziębienie, jak się chronić - wirusoochrona, maseczki - po co, dla kogo, kiedy i dlaczego,
            • podstawowe zasady zdrowego stylu życia- recepta na zdrowie, po co się szczepić, zdrowa i niezdrowa żywność, piramida żywienia, zdrowy tryb życia, sport to zdrowie, dostosowanie ubrań do warunków pogodowych.

            Całe sprawozdanie wraz z folorelacją znajduje się tutaj: 

            WIRUSOOCHRONA_podsumowanie_dla_rodzicow.pdf

          • Projekt "Magiczna moc bajek" moduł V

          • 26.02.2021

            Z zadań, jakie były do wyboru w module V pt. „Uczciwość”, zrealizowaliśmy:

            • „Kłamstwo nie popłaca” – rozmowy na podstawie wiersza Juliana Tuwima „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”.
            • „Co to jest uczciwość?” – w oparciu o przeczytany wiersz, grupy przygotowały kwiaty uczciwości.
            • „Nowe szaty cesarza” – wskazanie morału z baśni podczas projektowania i wykonywania „prawdziwej szaty cesarza”.
            • „Pszczółka Maja” – oglądanie bajki z dawnych lat, zapoznanie z główną bohaterką oraz jej przyjaciółmi; zabawa dydaktyczna typu prawda-fałsz nt. przygód z oglądanego odcinka.
          • Dzieje się w przedszkolu

          • "#20 minut dla matematyki"

            To ogólnopolski projekt matematyczny autorstwa Zuzanny Jastrzębskiej-Krajewskiej, który opiera się na metodzie Dziecięcej Matematyki E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, realizowany w grupie KRASNOLUDKI, SŁONECZKA i ŻEGLARZE.